Svar till: PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 5

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 5 Svar till: PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 5

Ingemar M Lind
Deltagare

Jer 7:8-11 Men ni litar på lögner som inte är till hjälp. Tror ni att ni kan stjäla o dräpa o begå äktenskapsbrott o svära falskt o tända offereld åt Baal o följa andra gudar som ni inte känner o sedan träda fram inför mig i detta hus, som mitt namn är utropat över, o säga ”Vi är räddade” o sedan fortsätta med alla dessa vidrigheter ? Detta hus, som mitt namn är utropat över, tar ni det för ett rövarnäste ? Det är det också i mina ögon, säger Herren.
Jer 9:23-24 Den sanna stoltheten. Så säger Herren: Den vise skall inte vara stolt över sin vishet, den starke inte över sin styrka, den rike över sin rikedom. Den som vill vara stolt skall vara stolt över detta: att han har insikt o kunskap om mig, om att jag, Herren, verkar i kärlek, i rätt o rättfärdighet på jorden, ty däri har jag min glädje, säger Herren.
Det är inte bara syndare som välkomnas till kyrkan utan även rättfärdiga ! Låt alla komma tillsammans i ”trallvänliga” låtar som t ex gospel som ökar endorfinet o gemenskapen !