Svar till: PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 4

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 4 Svar till: PROFETERNA UPPGIFT NUMMER 4

Ricardo Pillay
Deltagare

Vad är budskapet om man ska försöka svara så enkelt som möjligt. Är det att inte samla rikedomar här på jorden samt att behandla andra rättvist? (Tillämpar den gyllene regeln). Våra gärningar som kristna kommer att ligga oss till last vid pärleporten gissar jag. Men det borde vara självklart att det är inte fel att vara framgångsrik och förmögen. Vi är alla lika värdefulla enligt Gud men inte lika mycket värda enligt Svensk värdegrunds hörnsten. Jag menar vi kan inte anta att de rika vill dela med sig allt och jag tror inte de behöver göra det heller för att komma till himlen. Vi ska alltid se till att hjälpa de mest utsatta först.Vårt största problem idag är korruption på alla nivåer i samhället politiker, stora bolag även annat löst folk som fuskar med bidrag bara för att de kan. Människor har inga bra förebilder längre tom Kyrkan säger inte inte ifrån för att de själva är inte utan skuld.