Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13

Carina Sundberg
Deltagare

Ola är uppvuxen i en frikyrka där man betoner mer den heliga andens närvaro som man gör i det flesta frikyr.Deras syn på den heliga andes helande är mycket starkt, lite åt att Gud botar alla och helar alla även de som har olika funktions hinder. Detta har gjort mig så arg, Man kan inte bestämma över vad Gud ska göra, helar han någon så är det hans vilja. Be för varandras hälsa det ska man, sen är det Gud själv som bestämmer om man ska bli frisk eller inte. Han kan underlätta för den personen på många sätt utan att ta bort själva symtomen. Genom alla de personer du har möt på vägens gång och de ekumeniska mellan olika kristna grupper där katolska kyrkan var med samt Patrik som börja betyda mycket för dig gör att man börjar tänka efter vad som skiljer de olika kyrkorna åt, den lutiska och den katoliska och synsättet dem har på biblen och dess lära och hur man utövar detta i praktiken. För det finns skiljnader i hur de tolkar den. Som kyrkan ser ut i dag där inte själva kyrkan följer de som biblen står för angående man och kvinna. Men där fri kyrkorna mer står fast vid tron om detta. Dina tankar som du hade och de frågor du bar så kan jag tänka mig att mycket av dem fick du svar på via katesesen med Patrik och den berördhet du fick från den Dominikanska klostret, korset och diakonen som sjöng och rappade på ungdoms mötet. Den katolska kyrkan står fast i sin grund och ger trygghet och att Guds lidande har en stor betydelse för många som har olika sjukdomar och andra funktionshinder och även för oss andra med. Han vet vad lidande är som dog för oss samt han levde som människa här på jorden, så han om någon vet vad vi går igenom här på jorden. Vi står ej själva han bär vårat oke åt oss. Något som jag tog ila vid mig det var att du inte fick vara den du var när du var ung utan de höll på hela tiden med detta handpåläggning på dig. Be om mirakel att du ska bli frisk. Bedjande är ej fel utan hur det gjorde det.
Guds frid med er alla
CS