Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 13

Hej Ola. Ja, varför valde du att konvertera. Som jag lyssnar till din berättelse så fanns det ingen återvändo. Det är som att åka buss. Du kommer till den busslinjens ändhållplats men tycker att det var ju inte hit jag skulle. Du får besked av andra bussresenärer att det finns en annan linje som snart kommer och som du kan åka vidare med mot ditt ”mål”. Med den första bussen har du kommit en god bit på väg, funnit goda medresenärer och fin gemenskap, man sjunger Guds lov och ber. OCH ändå når du inte riktigt dit till det du känner att du längtar till. Ett handlande, ett steg är nödvändigt från din sida och du MÅSTE bara fortsätta. Din tros vandring är så lik så många andras. Får jag citera vers 2 av psalm 161 i Cecilia ”Min vilas Sakrament, mitt hem var än jag går. I allting som har hänt fanns du, och nu du står och väntar att bli allt för mig som längta att bli ett med dig, o ljuva Sakrament, o ljuva Sakrament” Marie-L K