Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 11-12

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 11-12 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 11-12

De flesta av de trådar som Ola tar upp tycker jag inte direkt pekar på att man vill eller måste konvertera. De är ganska allmängiltiga, passar in i de flesta kristna sammanhangen. Det är gripande att ta del i Olas öppenhjärtiga berättelser om har han gång på gång blir sviken av sådana som han trodde var hans vänner. Han måste vara en stark person, utrustad med en god humor. Hans upplevelser som nu ( i slutet av föredraget) börjar dra mot Katolska kyrkan är sådana han får när han lär känna katoliker eller tar del av katolska förkunnelse. De personliga mötena är viktiga. Han visar stor katolsk tro när han reagerar på Gunvor Vallquist uppmaning att visa öppet trots mot vad Katolska kyrkan lär när det gäller kommunionen. Här visade Gunvor V. en otrolig respektlöshet! Jag har precis som Ola upplevde det fått ut mycket i de personliga mötena med katoliker som dels varit nyliga konvertiter eller gamla kyrkomedlemmar. Till sist har jag kopierat en mening från ett inlägg av Ann-Marie Sjöberg, se nedan. Det är också min upplevelse. Marie-L K

” Jag kan också känna igen mig denna längtan efter något ”mera” något ”djupare” som man inte ens vet att man söker förrän man en dag plötsligt förnimmer sanningen.”