Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 7

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 7 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 7

Carina Sundberg
Deltagare

Tro är ett beslut, ja det är det. Men jag själv tror att tron finns redan där när vi födds, sen är det upp till varje person hur vi vill bruka den. Gud har i alla tiden petat på oss människor och väglet oss, troende eller icke troende. När det händer något allvarligt så kallar ofta personen på en övremakt. Det handlar också om hur öppen man är själv och att man har en ödmjuk hjärta i sitt beslut att de finns något som har skapat allt. Inget kan inte komma från inget utan att det finns en övre makt som är större en vad vi kan tänka,en Gud.
Anden ledning, yttreleding och indreledning.
Här känner jag igen mig i Sofia att gå från kyrka till kyrka denna vandring. Fast att mycket känns bra så har det fattats något inom mig. Min resa i studierna den kunskap jag har fått har fått mig att vakna och man börja fråga sätta saker inom sig själv. Vad är det som fattas för att du ska kunna känna att du har kommit hem. Vad är det din själ behöver,Mer en guds ord. Där har jag fått en Andlig ledning genom den kunskapen jag har tagit till mig från Sofia,den indre ledningen har jag fått av den heliga anden som har sätt till att jag kom till den katolska kyrkan. Jag växer hela tiden med att jag vill lära mig nya saker som har varit okänt för mig. Man får verkligen känna en närhet till gud i gudstjänsten som jag ej har känt innan där även jungfru Maria har en viktig roll.
Gud välsigne er alla
CS