Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

Jag väljer ”Att förbehållslöst överlämna sig till Jesus” även om jag kan känna igen mig i mycket av det som Sofie beskriver. Hennes längtan, hennes sökande och hennes prövande. Jag växte upp i svenskyrklig miljö – i en ganska ljum kristen tro. Ibland var jag lite avundsjuk på de frikyrkliga för de verkade känna så mycket men det var samtidigt något som skrämde mig. Under en period i mitt liv vände jag Gud och kyrkan ryggen fullständigt. Hatade allt vad kristendomen stod för och ville inte ha något med det att göra. Efter flera år kunde jag inte låta bli att känna att det fanns en längtan hos mig. Jag kämpade emot på alla sätt och vis men till sist gick det inte längre. Det var bara att kapitulera helt och fullt. Jag minns att jag inte visste vart jag skulle gå eller vad det skulle komma att betyda i mitt liv. Jag visste bara att jag ville säga JA till Gud och så småningom JA till Jesus. Det tog lite längre tid mest tror jag för att det blev ännu mer personligt. Ann-Marie S