Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

s. Sofie berättar om att hon läste ur sin bibel och finner att Jesus talar genom det skrivna ordets innehåll. Ska jag välja ett av s Sofies ”spår” så väljer jag bibelläsningen. Har erfarit Guds tilltal och omsorg gm bibelordet. Vid konfirmationen (Svenska kyrkan) fick vi ett NT med Psaltaren. Vi hade ingen bibel i familjen så detta var första egna bibeln. Min tro hade börjat under tiden jag gick i undervisningen och genom de gudstjänster jag tog del av. Allt var nytt och mycket spirande och kunde kanske bara ha runnit ut i sanden, men jag fick en stor längta efter att ta del av bibeltexterna. Det hände att jag läste under täcket eller annars när ingen såg det. Jag var så blyg med min nya tro att jag höll det för mej själv. Det ska sägas att jag mötte inget motstånd utan bara välvilja när jag så småningom visade min tro för familjen. Jag var och är fortfarande förundrad över att bibelläsningen känns som ett tilltal, ja att Ordet är levande. Så bibelläsningen är det ”spår” jag lyfter fram.
Marie-L K