Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 6

Ingeli Aalto
Deltagare

Sofie är verkligen envis i sitt sökande och trots att hon tagit intryck av de snyggingarna från Australien och deras vittnesbörd så låter hon sig inte övertygas helt. Speciellt inte när hon kommer i kontakt med så att säga ytliga bekännelser, kanske i spektakulära skrifter eller uttryck som inte känns äkta. Hon är alltför rationell för detta och vill hela tiden hitta sin egen väg, övertygad om att hon vet bäst och klarar allt på egen hand. Men det är när hon till slut i sin totala utsatt het och svaghet inser att hon inte vet eller klarar allt på egen hand som hon kapitulerar och överlåter sig helt åt Jesus. Det blir plötsligt en total lättnad och börda som släpps.
Jag kan själv erfara att när jag gör det jag är mest rädd för, eller det som tar emot, är obekvämt, när jag måste offra mig själv och min vilja för något annat, så kan jag erfara just detta. Det blir en brytningspunkt där jag känner en enorm lättnad och tillfredsställelse att jag vågat göra det Gud vill att jag ska göra och inte fegat ur, av bekvämlighet eller av egoistiska skäl.