Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

Alice Nordström
Deltagare

Hej! Jag är 40 år, gift och har två barn och en katt. Vi bor på landet norr om Göteborg. Jag är utbildad socionom och jobbar som kurator inom psykiatrin. Min man och jag flyttade till Göteborg 2010 från Umeå som jag kommer ifrån. Jag är döpt i Svenska kyrkan och är tacksam över att ha kunnat be till Gud ända sen barndomen. Dock har jag som ungdom och vuxen alltid varit en sökande människa och väldigt andligt intresserad. Jag har letat efter ett andligt hem på många ställen och känt mig ganska vilsen. I Svenska kyrkan känner jag en saknad och en längtan efter något mer. Och jag känner mig ofta ensam i mitt sökande efter kunskap och sanning. Jag har dock ingen koppling till eller erfarenhet av Katolska kyrkan utan började på bibelkursen på S:t Maria folkhögskola för något år sen mer eller mindre av en slump när jag letade efter att lära mig mer om bibeln. Så här är jag nu och känner mig väldigt tacksam för den här kursen och blir tårögd av att läsa era presentationer. Det är så fint att känna sig bland likar. Må Gud välsigna er alla! / Alice N