Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

Hej. Jag heter Marie-Louise Kellgren, bor i Helsingborg och tillhör sedan 2017 Sankt Clemens katolska församling. Under mitt yrkesverksamma liv tjänstgjorde jag som Speciallärare inom Särskolan och har nu varit pensionär i många år. Under min konfirmationstid upplevde jag påtagligt att jag började tro på Gud. Jag ville först inte anmäla mej till konfirmationsläsning eftersom jag inte trodde på Gud. Fast på den tiden så gick alla och läste och då gjorde jag det också. Sedan har min vandring som troende gått via olika kyrkliga och frikyrkliga sammanhang. Jag har hela tiden varit helhjärtad där jag varit och erfarit stora välsignelser i god gemenskap med trossyskon. För några år sedan blev jag medveten om en inre längtan till Katolicismen. Det började så omärkligt men växte i styrka i kontakt med vänner som konverterat och upplevelser på resor till katolska länder. Litteratur om Katolska kyrkan och katolsk tro hade också en bidragande verkan. Man hör ofta från konvertiter uttrycket ”det känns som att komma hem” och så känner jag det också! Jag förlitar mej på att allt har varit Guds goda ledning i mitt liv.
Marie-L K