Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1 Svar till: DÄRFÖR UPPGIFT NUMMER 1

Gloria C. Lattke
Deltagare

Hej!

Gloria heter jag, snart 59 år. Född i Schweiz. Min far är spanjör och min mor är kolombiansk med tyska rötter. Lärare i bl a. Idrott & Hälsa och spanska på gymnasiet i Sollefteå. Jag flyttade till Sverige för 24 år sedan och blev sambo med Kari. Två barn tillsammans, 20 och 15 år. Jag växte upp i Madrid, efter några år i Schweiz där jag döptes. Min konfirmation ägde rum i Madrid. Jag gick aldrig till någon katolsk skola, men vi levde hemma den katolska tron tack vare min mormor Rosa. När jag var liten såg jag henne be med rosenkransen i handen. Det har alltid funnits något inom mig, tro och letande samtidigt. För två år sedan hittade jag i en hurtslåda den rosenkransen som hon använde och som jag ärvde. Började att be med den plötsligt och upplevde ro och frid. Det som jag letade fanns inne i mig, det dök upp en vacker dag. Min sambo har alltid respekterat min tro, trots att han inte är troende själv.
Ser fram emot att läsa denna kurs.

Gloria C.