Svar till: Olas problematisering & läxa – 12

Start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! Olas problematisering & läxa – 12 Svar till: Olas problematisering & läxa – 12

Carina Sundberg
Deltagare

Jag började tidigt att gå mellan kyrkor och lära mig vad de stog för. Tog bible studier i många år i Jehovas vittnen, men med tiden ansåg jag att jag ej kunde stå för deras filosofie. Följde min dotters klass kompis till pingskyrkan och trivdes där och sedan vuxendöptr jag mig där. Men hamnade i en tid med många tankar och visste ej vad jag själv trodde på och vad jag sökte. Då jag började studerade islam från grunden och var på väg att konventet men något skrek ut ett starkt nej, samtidigt hade jag sätt hur mina vänners män behandlade sina kvinnor och det kändes fel. Så jag bad om hjälp AB vår fader i himlen att vägleda mig och ta bort denna vilsna själ jag hade. 14 Dagar efter stog jag utan för pingst och sen har jag varit kvar där. Men fortfarande är jc intresserad och vill lära mig mer om vem Gud är för man blir aldrig full lärd och samtidigt stärker man i sin tro som jag har gjort. Så man blir aldrig full lärd vem Gud är. Sen var bönen kan göra för människorna omkring en är helt fantastiskt.