Svar till: Olas problematisering & läxa – 9

Start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! Olas problematisering & läxa – 9 Svar till: Olas problematisering & läxa – 9

Marika Frykholm
Deltagare

Hej Ola!
Jag heter Marika Frykholm och jag är 54 årig studerande Guds ecistens från Stockholm/ Danderyd norr om Stockholm/ Stocksund i vanliga fall där jag bor i ett lss- boende för närvarande under helgen vistas jag i mitt föräldrahem som är i Enebbyberg/ Danderyd även det norr om Stockholm. Där även min bror och hans familj bor här i närheten.

Som svar på din fråga så både håller jag med dig i din kritik och på samma gång inte. Jag tror att du kan ha en poäng i att dom som förlorade kriget ansåg sig själva säkert inte stå på ” den onda sidan”. De, i detta falet Nazisterna tyckte säkert att de hade helt och hållet rätt. Jag som har tyskt- judiskt påbrår men är konvertit till katolska kyrkan från svenska kyrkan anser såklart att Nazisterna på grudn av att de dödade många av mina tysk- judiska förfäder i sina koncentrationsläger var extremt onda människor som inte stod för det goda på något sätt. Men detta är ju då helt utifrån mitt eget snysätt med tanke på att jag hat tyskt- judiskt svenskat påbrå och är född i svenska kyrkan och har konverterat för ccirka 20 år sedan till katolska kyrkan. Jag hoppas att det var ett någorlunda vettigt svar på din fråga? Jag önskar dig en fortsatt mycket trevlig helg. Mvh, Marika Frykhol/ Guds existens kursen höstterminen -21.