Svar till: DEL 7 LÄXA FRÅN BJÖRN

Start Forum OLAS PLANK – Skriv, tänk, kommentera! DEL 7 LÄXA FRÅN BJÖRN Svar till: DEL 7 LÄXA FRÅN BJÖRN

Carina Sundberg
Deltagare

GUDS FRID MED DIG Björn.
För mig sa denna vidio mycket, hur varje sak omkring oss passar in i dessa kretslopp i skapelsen. Vad är meningen med livet och var är mitt syfte här på jorden .Varför människan liksom djuren föra släkten vidare, varför är vissa djur menade till att ha hand om pollineringen och varför sprider vissa djur fröna vida med dess avföring så nya träd kan växa .I allt det som sker runt om oss har en mening, annars skulle det ej hända. För mig är det en själv klarhet att det finns ett högre väsen som är högre en vad våra tankar kan sträcka sig till som har skapat allt detta. .Varför har vi en bok som heter biblen som tar upp och beskriver ordet Gud. Varför har denna bok överlevt i över 2000 år utan en orsak. Någon måste ha gjort att denna bok har över levt. Så det måste finnas en mening även där ,varför att denna bok har överlevt fram till våra dagar. Något som verkligen talar för att det finns är att jag har sätt människor har blivit friska genom att man har bet för dem samt församlingen. Där läkaren inte kan ge en ordentlig förklaring hur det har gått till.
carina sundberg